2012. június 13., szerda

Amerikai habos-citromos pite

Nem tudom ti hogy vagytok vele, de engem mindig is érdekelt, hogy a Született feleségekben miért emlegetik annyira azt a bizonyos citromos pitét. Elkezdtem keresgélni, külföldi blogokon és könyvekben találtam is jó néhány receptet. Van olyan összetevő amit még hírből se ismertem a külföldi receptekből ezért elkezdtem magyarosítani a receptet. Tegnap megsütöttem, ma megvágtuk és rájöttünk, hogy szeretjük a pitéket:)

Hozzávalók:

Pite tészta:
3 bögre liszt
1 csomag sütőpor 
1 bögre cukor
2 tojás sárgája
20 dkg ráma margarin
2 dl tejföl

Az összetevőket egy nagy keverőtálba kézi robotgéppel dolgozzuk össze, aztán a kis kezeinkkel segítsünk rá, és ezt a tésztát egy kivajazott piteformába nyomkodjuk bele úgy, hogy az oldalára is jusson. Legyen minél egyenletesebb.

A krém:
10 dkg cukor
4 citrom leve és reszelt héja
7 evőkanál étkezési keményítő
6 tojás sárgája
10 dkg  olvasztott vaj

A keményítőt és a cukrot  3 evőkanál vízzel összekeverjük. Beletesszük a citromok lereszelt héját. Felteszünk forrni 1 deci vizet, mikor felforr add az előbbi keverékhez. Ezek után jöhet bele a tojások sárgája, a citromok leve és az olvasztott vaj.  Ezeket jól összekeverjük és feltesszük újra forrni, folyamatosan keverjük (!) amíg jó sűrű nem lesz, Amikor ez meg van akkor levesszük  és folyamatos kevergetés mellett kihűtjük. Ha már kihűlt akkor mehet a tésztára, egyenletesen.

A habhoz:
20 dkg kristálycukor
6
szoba-hőmérsékletű tojásfehérje
Csipet só

Verjük fel a tojás fehérjéket és a cukrot és a csipet sót, szép fényes fehér habbá. Ezek után halmozzuk a citromos krémre szintén egyenletesen.

Tegyük előmelegített sütőbe, úgy 150 fokra, légkeverésesre úgy 60-70 percre.

Hagyjuk kihűlni, és minimum egy éjszakára tegyük hűtőbe. 



 

1 megjegyzés:

  1. De guszta :)
    Ilyen későn nem szabad ám ilyen ínycsiklandozó képeket feltenni :D

    VálaszTörlés