2012. május 23., szerda

Tejszínes csirkemell

Sziasztok:)

Ma is az egyik kedvenc receptemet mutatom meg nektek:)
Tejszínes-sajtos csirkemell tésztával

A hozzávalók:

Tej- főzőtejszín- 1 egész csirkemell- itt épp orsó tészta, de szoktam pennéből is- vaj- sajtok ami otthon van...

Először is tegyünk fel a tészta vizét forrni- amíg ez felforr addig készítsük elő a husit-

A csirkemellet megtisztítás után szeleteljük fel vékony csíkokra, sózzuk-borsozzuk- fűszerezzük. Én most flekken fűszert használtam rá, de igazából mindegy milyen fűszer, legyen olyan amilyet szeretsz.

Ezután ha elkészült eddig a tészta akkor annak a helyére rakjunk fel egy serpenyőt, 2 evőkanálnyi vajjal és esetleg tömlős vagy medve sajttal. Ez  a sajtos rész nem muszáj, viszont még finomabbá teszi a szószunkat...Én épp gyros fűszerezésű medve sajtot tettem a vaj mellé...


Ahogy ez a massza összeolvad akkor tehetjük bele a husit:

A husit addig sütjük ebben a szószban amíg ki nem fehéredik, amíg ez meg történik addig elkészítjük a tejszínes keveréket.
Ez a keverék úgy 1 deci tejből, 2 deci tejszínből és zöld fűszerekből áll, itt sincs szabály, hogy mi kerül bele, mehet minden amit szerettek. Én lestyánt, bazsalikomot, majoránnát, őrölt köményt , fehér borsot, petrezselymet szoktam bele tenni és egy kevés lisztet.
Amikor a husink kifehéredik , esetleg a vaj miatt halványan meg is barnulhat ( semmi baj, ilyenkor még finomabb) akkor a serpenyőbe öntjük a tejszínes keveréket.


Meg kell várni, amíg ez újra összerottyan és besűrűsödik.

Ilyenkor lehet a jénaiba rakott kifőzött tésztához rakni, összekeverni őket és sajtot reszelni a tetejére:


Tehetjük is 160 fokra előmelegített sütőbe, alsó-felső sütésre úgy 20 percre:


Már forrón tálalom, mert mi annyira szeretjük, hogy alig bírjuk kivárni, hogy elkészüljön:)

Remélem elkészíted, mert nagyon finom étel:)

6 megjegyzés: