2012. május 26., szombat

Születésnapi tortám

Sziasztok:)

Múlt héten volt a születésnapom, de mivel a párom dolgozott nem tartottunk nagy ünneplést (még), a tortát is magamnak sütöttem:) Mondjuk ez a része nem baj, jobban szeretjük a házi süti ízét a bolti sütiknél. 
Ez egy csokis torta lett:)

Így nézett ki a végeredmény:


Jöhet a recept?:)

Csinálunk egy jó kis piskótát, én jelen esetben 7 tojásból készítettem most. A jó piskóta titka amúgy nagyon egyszerű. Annyi evőkanál lisztet  és cukrot kell bele tenni ahány tojást.

Hozzávalók:7 tojás
7 evőkanál liszt
7 evőkanál cukor
1 csomag vaníliás cukor
1 csomag sütőpor
1 csipet só


Először is vesszük ugye a tojásokat: ezeket különválasszuk. Tehát én ehhez most 7 tojást választottam szét. A sárgájához hozzáadjuk a kristály és vanília cukrokat, gépi habverővel jól felverjük, aztán a liszt mennyiséget is hozzákeverjük két részletben.
Ezek után a tojás fehérjét verjük fel, de csak szigorúan akkor ha tiszta a habverő , különben soha nem verődik fel. Ezt jó keményre verjük.

Óvatosan összeforgatjuk a két masszát, vigyázva hogy ne törjön össze a hab...
Egy jó nagy kerek kapcsos tortaformát előkészítettem, az aljába sütőpapírt tettem:



Beleöntjük a masszát a tortaformába:


Előmelegített sütőben légkeveréses funkción 200 fokon aranybarnára sütöm: 

Fontos: sütés közben ne nyissuk ki a sütő ajtaját, mert összeesik a piskótánk és használhatatlan lesz....


Kivisszük hűvös helyre,kamrába- teraszra-udvarra és megvárjuk amíg kihűl. Ezt segíthetjük azzal is ha kivesszük a formából, lehúzzuk róla a papírt és süteményrácsra tesszük.



Amikor jól kihűlt, egy cérnaszál segítségével annyi lapra szeletelhetjük a piskótánkat, ahányra csak szeretnénk, Én most 4 lapra vágtam fel.

Ezek után elkészítjük a krémet illetve krémeket. Nekem van egy mániám, ha külföldön járunk mindig be kell mennem egy helyi bevásárlóközpontba és minden olyan sütési terméket meg kell vennem , ami itthon nincs, ez egy betegség:) Mások külföldről cipővel, ruhával, hűtőmágnessel térnek haza,mi egy nagy-bevásárlással:)
Ezeket a torta krémeket a síeléskor hoztuk haza.
Külön buli elkészítés előtt a felhasználási útmutatókat szótárazni:)

Szóval a lényeg, hogy a torta ízesítésének ezer meg ezer lehetősége van, kinek mi tetszik. A lényeg úgyis a piskóta:)

A torta tetején reszelt csoki van:)

Íme elkészülve:





Lehetne szebb, de a lényeg, hogy nagyon finom volt:) Körülbelül egy  20 szeletes tortának felet meg a nagysága de egy nap alatt elfogyott , persze a család is jócskán besegített:)


2 megjegyzés: