2014. szeptember 15., hétfő

Olvasónapló - Kiera Cass: Párválasztó

Sziasztok!

Nemrégiben két ismerősöm is ajánlott egy könyvet, amire azt mondták, hogy nem lehet letenni. Kértem őket, hogy nagy vonalakban meséljék el a történetet, és amikor ez megtörtént, akkor nem igazán volt szimpatikus a story. Kicsit olyan "Éhezők viadala" érzetem volt, ami nem volt számomra annyira csábító. 

Ám történt, hogy egyikőjük elküldte az első részt és megláttam a borítót. Rögtön bele szerettem és tudtam, hogy adnom kell egy esélyt a köteteknek. Jöttek is a számomra annyira szeretett őszies idők, így hát bekuckózva olvasni kezdtem.

Első rész: A Párválasztó



Nem nagyon akarom lelőni a történéseket, de azért valamelyest vázolnom kell a könyvet: Adott 8 kaszt az újjá szervezett Amerikában ( aminek már nem ez a neve). America Singer (ő a főszereplőnk) egy ötös, művészcsaládból származó lány, aki bizonyos okok miatt jelentkezik a párválasztóra, amit az ország hercegének szívéért indítanak, ámde közben másba szerelmes. Természetesen bonyolódnak a szálak, a lehetséges harminc-egynéhány lányból többeket hazaküldenek és természetesen a herceg sem áll ellen a csábításnak.

Második rész: Az elit


Már csak 7 lány verseng a herceg kegyeiért, így fokozódnak a történések, a cselszövések és a lányos áskálódások. America még mindig 2 férfi között tanácstalanodik, de természetesen azért ennél több mindennel kell szembenézni az elit tagjainak. 

Harmadik rész: Az igazi


Ebben a részben már nagyon kiéleződik a verseny a herceg szívéért és a koronáért. Csak egy maradhat, nah de ki lesz az? Nem olyan kiszámítható, ahogy az elsőre tűnne, garantálom, hogy ezt a részt nem tudod letenni. Van ebben a részben, ármány, izgalom, meglepetés és persze romantika is. 

Kiegészítés, amolyan bónusz: Párválasztó történetek, A herceg, a palotaőr


Bár ez a könyv is szorosan kapcsolódik a történethez, de teljesen más szemszögből, mint az előző részek. Egyes jeleneteket a herceg, vagy az egyik palotaőr nézőpontjából is megismerhetünk, ám az igaz, hogy van a könyvben ezek után számos olyan oldal, amit én nemes egyszerűséggel átlapoztam. Kövezettek meg, de nem érdekelt az interjú, úgy igazán a családfák sem, a könyv ezen részét csak rajongóknak ajánlom. 

Összegezve, ha valaki egy nagyon pörgős, nagyon akciódús könyvre vagy trilógiára vágyik, akkor ne ezt kezdje el. Ez leginkább romantikus, gondolkodós, de abszolút nem kapkodós könyv, de agykikapcsolásnak tökéletes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése