2013. június 3., hétfő

Cseresznye-öntet házilag

Nem tudom ti hogy vagytok vele, de én ha lehetőségem engedi jobb szeretem a fagylaltokat, süteményeket egy kis friss gyümölccsel enni. Sajnos nincs mindig itthon gyümölcs és én most erre a "problémára" szeretnék nektek is egy rettentően egyszerű megoldást kínálni.

Végre van hazai cseresznye. Igaz még nem az igazi. Azért elfogyott egy pár kilónyi a pár napban, csináltam belőle jégkrémet, levest és öntetet is.Ma az öntet receptjét írom le nektek:)

Azonkívül, hogy nagyon egyszerű még finom is és rövid idő alatt kész is van. Ráadásul alig kell hozzá valami:


  • kell ugye a kimagozott cseresznye ( lehet mélyhűtött is)
  • annyi folyadék ami ellepi a cseresznyét ( ez lehet víz is, de én vörösbort használtam)
  • cukor ( kristály, barna, nyírfa amit szeretnél) ez ízlés kérdése, természetesen aki szereti mézzel is édesítheti
  • egy korty citromlé
  • fahéj ( én őröltet használtam, de lehet egész is)
  • szegfűszeg, 5-10 darab
  • étkezési keményítő ( ha neked nincs akkor kevés pudingpor)
Elkészítés:

  1. Feltesszük egy lábasba a cseresznyét és ráöntünk annyi folyadékot amennyi ellepi
  2. Hozzáadjuk az édesítőanyagot
  3. Fűszereket rakunk bele (fahéj-szegfűszeg) plusz a citromlevet
  4. Folyamatos kevergetés mellett elfőzzük a folyadék nagy részét, ha nehezen sűrűsödik akkor nagyon óvatosan adagoljuk hozzá a keményítőt
  5. Összefőzzük egy lekvár állagúra
  6. Levesszük a főzőlapról és hagyjuk kihűlni , ha szeretnéd botmixerrel egyneművé mixelheted, de a darabos szósz is nagyon guszta
  7. Ezek után ízlés szerint használjuk fel sütemények, fagylaltok dekorálására ; hűtőben sokáig eláll 
 Én kis befőttes-szószos üvegekben szoktam tárolni :



Használat közben, egy kis brownie mellé:




Egyébként meggyel, eperrel, málnával szoktam még készíteni. Hogy tetszik ez a recept, elkészíted?:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése