2013. május 31., péntek

Hagymaleves

Régen akkor sem ettem volna hagymalevest ha az lett volna a világ utolsó étele.Aztán egyszer megkóstoltam, mert nem tudtam mi az. Abban a percben megvilágosodtam. Annyira megszerettem, hogy azóta hetente kerül nálunk az asztalra. 

Hozzávalók:



Azt szeretem ebben a levesben, hogy az éppen aktuális kamra készletre való tekintettel lehet  variálni. Ha van otthon póréhagyma vagy újhagyma az is jó, ha nincs az se baj.

Hozzávalók:


  • 3-4 fej vöröshagyma
  • 1-2 fej fokhagyma
  • tejszín, én 2 kicsit szoktam használni, de lehet kevesebbel is
  • fehérbors
  • 1 evőkanál liszt
  • vaj
  • knorr házias levelsalap zselékocka
  • fűszerek: petrezselyem, knorr ízbombák (elhagyható)
  • sajt
  • kenyér pirítósnak
  • kevés fehérbor (elhagyható)
  • víz vagy tej

Elkészítés:

  1. A hagymát felszeljük, lehet nagyobb darabokra is. Vajon(!) megpároljuk ( a pórét, új hagymát is ha használunk) amíg össze nem  esik. Kevés só és fehér bors mehet rá. 

  2. A megpárolt hagymára 1 evőkanál lisztet szórunk, amit el is vegyítünk.
  3. Felöntjük tejjel vagy vízzel, de a legjobb ha van alap vagy húslevünk. Ha nincs akkor megy egy zselékocka vagy leveskocka is bele.
  4. Kevés fehérbor is mehet, úgyis elfő belőle az alkohol és csak az íze marad.
  5. Hagyjuk jól megfőni. Fedő alatt pár perc.
  6. Ízlés szerint ízesíthetjük még fűszerekkel és én szoktam bele tenni egy kis reszelt sajtot is. 
  7. A főzés vége előtt pár perccel hozzáadjuk a tejszínt.
Nagyon finom, egyszerű és kiadós leves. Ha jobb szereted turmixolva akkor természetesen nincs akadálya. Reszelt sajttal és pirítóssal tálalom. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése