2016. október 27., csütörtök

Az elronthatatlan túró gombóc

Nem tudom, hogy ti hogy vagytok vele, de ha túró gombócot csináltam sokszor volt, hogy szétesett főzés közben, pedig betartottam a recept utasításait.

Most egy barátnőm mesélte, hogy mit ettek egyik nap, persze rögtön megkívántam, ez pedig nyilván a túró gombóc volt. Egy reggel be is ütöttem a keresőbe, hogy "elronthatatlan túró gombóc", mondom most tutira megyek, dobom az eddigi receptemet. Rövid keresgélés után meg is találtam egy szimpi receptet, fogtam a gyereket, elindultunk bevásárolni.

Hazajöttünk, gyorsan összeraktam a hozzávalókat, majd Dorka elkezdett nyűgösködni, hogy éhes, majd rögtön utána ő lett a világ legálmosabb gyereke is. Mondom ok, ez van, akkor ha felébred (3 óra múlva kb.) megcsinálom, úgy is azt írta a recept, hogy nem baj, ha áll. Úgyhogy az összekevert gombócalap állt, én meg majd éhen hallva várakoztam.:)

A recept amúgy tényleg egyszerű és szuper:) Mutatom is:

Én rögtön dupla adagot csináltam, persze elfogyott: (ez már a dupla adag receptje)

  • fél kiló túró
  • 6 evőkanál gríz
  • 2 evőkanál liszt
  • 4 tojás
  • 2 csapott mokkáskanál só
  • 2 vaníliás cukor
  • 1 jó nagy citrom reszelt héja
Ezeket az összetevőket minden probléma nélkül egyben összekeverjük, nem kell finomkodni, úgyhogy abszolút idő és gyerekbarát. Forrásban lévő sós vízbe kell tenni a gombócokat, mikor feljön akkor van kész, és gyerekek ez tényleg nem esik szét. Amíg főnek gyorsan meg lehet pirítani a zsemlemorzsát kis cukorral és rögtön ebbe forgatni ha elkészültek. Nagyon gyors és nagyon finom lesz a végeredmény, amit fahéjas-cukros tejföllel kínáltam.


Ha elkészíted akkor nagyon jó étvágyat kívánok hozzá, de garantálom, hogy irtó rövid idő alatt elfog fogyni a dupla adag is:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése