2012. szeptember 29., szombat

Sütőtök krémleves

Sziasztok!

Ma az egyik kedvenc őszi ételemet készítettem el, a sütőtök krémlevest. Nagyon finom és nem mellesleg tele van vitaminnal....

Hozzávalók:


Egy jó másfél kilós kanadai sütőtök, 1 nagyobb fej vöröshagyma, 1 nagy vagy 2 kis krumpli, 2deci főzőtejszín, 3 deci tej,  kb 1 liter hús vagy zöldségleves alaplé, kevés vaj, fűszerek: szerecsendió, fehér bors, őrölt kömény, kevés cukor


Én most nem akartam rendes húsleves alaplét csinálni, így zöldségleves alap sűrítményből készítettem egy liternyit

A hagymát és a krumplit megpucoljuk és apróra felvágjuk
Közben a sütőtökünket középen elvágjuk, kiszedjük a magjait és előmelegített sütőben 200 fokon 25 percig sütjük:
Így megy be:

 És így jön ki a sütőből: 
A lényeg: sütés közben kissé meg karamellizálódik és meg is puhul 

Így könnyebben tudunk boldogulni a tökkel, kikaparjuk a belsejét:


Ezek után feltesszük egy nagy lábasba a vajat, rá a hagymát, hagyjuk kissé átmelegedni. Ezután hozzáadjuk a sütőtököt és az apróra vágott krumplit és felöntjük az alaplével. Fedő alatt főzzük úgy negyed óráig, ha úgy látjuk, hogy a krumpli is megpuhult, akkor botmixerrel bekrémesítjük levesünket. Ezután hozzáadjuk a 3 deci tej és 2 deci tejszín keverékét és a fűszereket. Összemelegítjük újra a levest, mert a tejes keverék lehűtheti...

Pirítóssal, esetleg pörkölt olajos magvakkal tálaljuk:


Nagyon egyszerű, de nagy kedvenc nálunk.

2 megjegyzés:

  1. Én sokszor csinálom, csak én nem sütőm előre a tököt, hanem kockázva krumplival együtt főzöm meg. Isteni:)

    VálaszTörlés
  2. ha megsütöd előre, akkor a sült íz miatt édesebb és pikkánsabb lesz szerintem ;)

    VálaszTörlés