2012. február 4., szombat

Csináljunk krémest házilag?

Sziasztok!

Már sokszor említettem,hogy imádok mindent ami sütés-főzés....de volt egy mumusom amit eddig nem mertem elkészíteni, mert nagyon nehéz és a nagy öregek is szenvednek vele.....hát szenvedtem én is, de jelentem megérte:) Elkészítettem életem első otthoni krémesét:)

Jöjjön a recept:
én ezt a receptet próbáltam meg, egyszerű és érthető: http://nassolo.blogspot.com/2008/12/krmes.html
Hozzávalók:

Tészta:

25 dkg liszt
15 dkg Ráma margarin
1 tojássárgája
1 dl tejföl
1 evőkanál ecet
csipetnyi só

Krém:

4 csomag vaníliás pudingpor
15 dkg cukor
9 tojás fehérje
20 dkg porcukor
1.2 liter víz

Elkészítés:

A tészta alapanyagait összedolgozzuk, két egyforma cipót készítünk, és hűtőbe tesszük akár 1-2 órára is, mert könnyebb vele dolgozni a nyújtásnál.

Olyan nagy gáztepsit használjunk (vagy egy közepes méretűt), amelynek van mélysége.
A továbbiakban sütőpapíron kinyújtjuk külön-külön a tésztát két lapban. Kicsit nagyobbra, mint a tepsi alja, ugyanis sülés közben kissé összeugrik a tészta. 
A papírral együtt ráemeljük a megfordított tepsire, és előmelegített sütőben, 180 °C-on kisütjük őket, értelemszerűen ezt is külön. 
A kinyújtott nyers lapot villával szurkáljuk meg, mert a tészta a sütés folyamán felpúposodhat. Így is felpúposodik, de ez a tészta jellegénél fogva történik, tehát ne legyen senkinek lelkiismeret furdalása emiatt…
Gyorsan sül, kb. 15 perc alatt, amikor pirosodik a teteje, akkor jó.

A krémhez a pudingokat a 10 dkg cukorral és 2 dl vízzel csomómentesre keverjük.
Egy nagyobb, kb. 5 literes lábasban (fazékban) 1 liter vizet forralunk, ebben felfőzzük az előbbi masszát, majd beleforgatjuk a tojások fehérjének keményre vert habját, amelyben már a 20 dkg cukrot is elkevertük.

Tovább forraljuk az egészet 3-4 percig. 
Rengeteg krém lesz belőle! 
Próbáljuk meg kézi habverővel elegyíteni óvatosan a habot a pudingos masszával, ugyanis telis-tele lesz az edény krémmel!

A tészta egyik lapját a tepsibe fektetjük, erre öntjük a még meleg krémet. 
A felső lapot (amelyik szebbre sikeredett) szépen felkockázzuk, és így tesszük a tetejére, amikor már a krém kihűlt.
A kockák mentén felszeleteljük, s jól megszórjuk vaníliás porcukorral.



Megjegyzés: én se, de D se szereti azokat a sütiket amik nagyon nagyon krémesek, ezért én lefeleztem a krém mennyiséget, ezért ilyen kis lapos a krémesem:) De nagyon finom volt:)
Kipróbálod?:)

( a mirelit  leveles tésztát meg is veheted a boltban, az is teljes szuper hozzá)

4 megjegyzés:

  1. ECET?! jaj. kiakartam próbálni, de undorodom az ecettől, öklendezem már a szagától is és amint megtudom, hogy valamibe raktak ecetet, egyből nem eszem meg. Anélkül szerinted nem működik?

    VálaszTörlés
  2. Dorkisz: használj mirelit leveles tésztát:)

    VálaszTörlés
  3. uhh ez nagyon jóó. :) szerintem kipróbálom így a hóeséses semmitevésbe. :) már nyomtatom is :D

    VálaszTörlés
  4. Huuu, ez nagyon jó lehet:) Jó ötletet adtál mivel lepjem meg a párom Valentin napon:)

    VálaszTörlés